fredag 16 augusti 2013

150-procentsåret

Från och med idag har jag börjat ett nytt jobb utanpå firman - till nästa juni så ska jag jobba på Tärna folkhögskola med deras filmutbildning. Jag har förstås skalat bort en hel del uppdrag i firman - det jag verkligen vill fokusera på där är bokförlaget och mina fasta tidningsuppdrag (plus ett projekt som måste slutföras). Men ändå - med det nya jobbet så ser jag fram emot en arbetstid på 150%

För det mesta är det bara positivt - pengar att lägga undan orörda, nya kontakter och en väldigt vacker, ny arbetsplats:














...men en timmes pendling dit och en timme hem.

Ja, det löser ju fritidssysselsättningen för ett år framöver! Titta gärna in på Tärnas hemsida och läs om skolan: Tärna fhsk

Flera bloggar om detta när eleverna kommit. Det blir intressant att ha sådana igen.

6 kommentarer:

  1. MEN vad trevligt! Grattis Åsa - och grattis alla elever som kommer att en fantastisk lärare..

    Kram

    SvaraRadera
  2. Grattis och lycka till och jobba inte ihjäl dig nu ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Närå. Ett till två år, och sedan har jag pengar nog att ta det verkligt lugnt ett tag.

      Radera