torsdag 8 augusti 2013

Noaks ark

I morgon går maken på semester för att vara hemma över skörden. Mycket förutsägbart - så regnar det. regnar, som om det vore dags att börja bygga på arken. Vår tripp till medeltidsdagarna har också regnat bort för att återupptas i morgon.

På grund av vädret kom jag att tänka på ett favoritcitat:

"Var aldrig rädd för att försöka något nytt. Kom ihåg att Noaks ark byggdes av amatörer och Titanic byggdes av proffs."

Jag tror inte det någonsin funnits en ark. Men jag gillar tanken.

Här kommer grej nummer två jag associerar med Noaks ark-regn:


I morgon hoppas jag kunna bidraga med bilder från medeltiden. Eller Arboga.

1 kommentar:

  1. Min relation till Noaks ark inskränker sig till sången "Om jag vore en liten mus, ville jag bo under Noaks hus, ville jag se den mannen stark, bygga på sin ark..." för den brukade brorsan och jag sjunga högt och ljudligt när vi åkte skidlift i vår ungdom...

    SvaraRadera