fredag 2 augusti 2013

Medelhavet hemma

Som läget är just nu så är jag ganska glad att vi inte bokade någon resa till varmare land i år. Först tvekade vi för att lille sonen hade en massa provtagningar och undersökningar, så alla boka tidigt-rabatter gick vi mista om. Sedan har vi varit för slöa för att titta efter något annat. Men idag tycker jag verkligen att vi har sparat pengarna till något bättre, för uppenbarligen har medelhavet flyttat hit upp till oss. På gården stortrivs just nu:

















Mandariner, chili och vattenmelon. Hm. Ytterligare ett plus är väl att man slipper de där uppskrivna chartermagsjukorna. Men det är jäkligt svårt att få till någon all inclusive på det här stället om man inte gör den själv. Kalimera på er, från medeldalen - jag menar mälardalen

p.s. 1: Så här ser en sädescirkel ut när man står mitt i den. Inte spännande på nära håll alls:















p.s. 2: Nya serien The White Queen är MONSTRUÖST bra för alla som gillar medeltidssåpor i stil med Elizabeth Chadwicks romaner eller brittisk historisk TV.Rekommenderas varmt

4 kommentarer:

  1. Var/När går The White Queen? TV-galningen har inte koll... Fast jag är inte så förtjust i kostymdrama så min hjärna kanske sorterat bort infon utan att blanda in mig...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag streamar än så länge, vet inte när W.Q kommer att gå på riktig TV. Håller utkik och meddelar.

      Radera
  2. Vi har haft en superfin sommar i år och inget går verkligen upp mot våra ljusa sommarkvällar eller ett dopp i en insjö! Härligt att det växer så bra i din trädgård!

    SvaraRadera