onsdag 28 augusti 2013

Bojkotta Silja Line

Sedan den 19 augusti har jag ju tillbringat två timmar varje dag i bilen. Det är det som hittills visat sig vara den enda negativa saken med mitt jobb nummer två - pendlingen. Jag gillar inte att lyssna på talböcker, det har aldrig varit så kul. Jag tror min besatthet med folks röster har något att göra med saken. En persons röst är en så stor del av ens karaktär att jag inte står ut med att höra en skådespelare göra alla personers röster i en bok. När jag läser så hör jag karaktärerna tala genom texten och så vill jag ha det.

Men jag lyssnar på Mix Megapol - idag med extra glädje eftersom det är onsdag och Petter för en röstfetischist - inte trist.

För att komma till saken. Silja Line gör sedan en dryg vecka för:
 

JULBORD!

För nu förstår ni, nu är det hög tid att börja tänka på sådant som att boka julbord och sådant. I augusti. För nu är det ju hela två veckor sedan skolstart.

Nä, fy vilket oskick. Jag bojkottar härmed detta bolag på ren princip. Eftersom jag åker på kryssning titt som tätt vart 15:e år, så kommer detta väl inte att göra något stort hål i Silja Lines inkomster, men jag kan ju bara hoppas att fler följer mitt exempel.

Så här kan vi väl inte ha det? Eller ska vi kanske köra ihop alla helger till en enda stor påsmidsommul??

Det kan bli svårt att få till något annat än klämdagar på helar arbetsåret då, men det får vi väl ta. Så kan man boka julbordet i samma sekund som man reser sig från det förra årets.

4 kommentarer:

  1. Då bojkottar jag med! Skam på torra land (!) att göra reklam för sådant redan nu!!! Blärk

    SvaraRadera
  2. Av någon underlig anledning blev jag väldigt sugen på julmat just nu. Och julgodis. Och ris á la malta. Kan bero på att jag blir bedrövligt hungrig av den där nya vanan jag lagt mig till mig, att springa. Undrar vilket godis som finns kvar efter helgen.../Tråktanten

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kanske dags att köpa en julskinka, då? Koka lite knäck?

      Radera
  3. Talböcker går fetbort. De läser ju för långsamt, jag har mer bråttom i mitt läsandet, jag blir gäspigt sömnig av teatrala uppläsare... Och sen är jag mer visuell än auditiv, jag kommer fan inte ihåg det jag hört, men det jag läst sitter rätt bra. Så i en talbok glömmer jag hela tiden bort vem som är vem och tror att alla namn är ytterligare personer som kommer in i handlingen fast jag redan hört om den personen i förra kapitlet. Förvirrande...

    SvaraRadera