lördag 17 augusti 2013

Gå på bio

Runt omkring vår lilla stad så finns det en hel massa andra, större städer med filmpalats. Ni vet, tio salonger och en massiv snackbar och sådant där. Men när det gäller att gå på bio så känner jag mig mest hemma här:

...alltså på vår egen minibio med två stora och en pytteliten salong. I den pyttelilla salongen brukar stadens bioförening se till att det spelas en och annan mer udda film. Jag kan villigt erkänna att jag är tacksam att 3D-filmen utvecklades, annars hade den här biografen varit nedlagd för länge sedan. Det är aldrig särskilt mycket folk nu heller, men Köpingsborna går i alla fall ibland.

Idag var jag där med barnen för att se nyaste Pixarfilmen:
 
Monsters University. Som vanligt är pixarfilmer lika roliga för vuxna, och denna innehöll en massa ganska gulliga filmcitat från alla amerikanska collegefilmer man kan tänka sig. Som vanligt vinner nördarna på slutet.

2 kommentarer:

  1. Jag ska gå på bio imorrn, "Hur många kramar finns det i världen??
    Ha en skön kväll !!

    SvaraRadera
  2. Det är klart nördarna vinner! *ler* I vår stad har tyvärr biografen stängt. Vi hade EN salong. Suck.

    SvaraRadera