måndag 5 augusti 2013

Tre korta

Detta blir (på grund av tidsbrist) mikrobloggande med innehålla jag egentligen skulle vilja skriva mer om:

1) Pojkarnas schackkamp med döden var med i länstidningen. Kul att se att linslusheten ärvs.





















2) Hittade en intressant länk på nätet när jag letade information om Anne Neville (Rickard III drottning). Läs om kvinnliga monarker, kristna och politiska kvinnliga ledare genom tiderna. Notera gärna det stora antalet kvinnliga muslimska ledare. Fler borde läsa och bearbeta en del av sina fördomar.
http://www.guide2womenleaders.com/index.html
















Här är Margareta av Flandern. Eller Marguerite Flanders (Margaret Flanders! All Simpson fans say ey-ooh!)





3) Jag bläddrade i reklamen idag och såg att man får 10 nummer av Allas eller Allers veckotidning för 149:- "Allvarligt talat, de kan ju inte vara sämre än Amelia" tänkte jag och insåg sedan att jag hoppat över att bli som min mamma och har istället valt att gå direkt till att bli min mormor.

1 kommentar:

  1. Fast de kan ju inte vara sämre än Amelia, där hade du i alla fall rätt... Amelia har gått från att vara en intressant tidning till att vara en tidning som jag möjligtvis använder när jag packar porslin...

    SvaraRadera