torsdag 15 augusti 2013

Ta hand om mat

Eftersom jag inte behöver visa mig utanför hemmet förrän vid sextiden ikväll tänkte jag att det var en bra dag att ta hand om saker hemma. Men eftersom skörden av i princip...allt närmar sig så har jag inte ens hunnit i närheten av sådant som att städa. Jag har mestadels sysslat med detta:
















Hot banana chili, tomater, mandariner, zucchini, mynta, oregano och koriander, är vad som ät med på bilden. Zucchinin har vännen E. odlat, och hon måste ha baljväxtformade tummar, som har sådana mega-mega zucchinis och pumpor i trädgården.

Av samma skäl har jag inte heller ett köksfönster i köket längre. Nej, det har blivit extra skafferi:






















Om någon vet när på året man ska beskära citrusträd så kan ni väl skriva det i kommentarsfältet. Jag tror detta lilla träd behöver sig en trimning när det blommat färdigt. Och det kanske är strunt detsamma med städningen när hela köket luktar som en parfymerad örtagård. Åtminstone kör jag på den linjen.

1 kommentar:

  1. Vackert - och så avundsjuk.. för det där med att odla - är inte min grej. Alls.

    SvaraRadera