torsdag 27 mars 2014

Alla sätt är bra

Ska strax gå och försöka träna bort en monsterspänningshuvudvärk, så det här blir ett kort inlägg. Men jag ville bara dela med mig av att mina manipulationsnivåer är rätt uppenbara för vänner och elever: i morse fick jag följande bild i mailen från vännen T.





















Texten som medföljde var ungefär: Det här kan väl du använda dig av på dina elever! 

Det skulle jag förstås kunna. Som har läst vartenda ord av samtliga böcker och sett varenda minut av serien. Minst tre gånger. Fast eleverna hade förstås redan sett bilden på facebook. Och bönföll mig utan alltför stort dröjesmål att låta bli. De var nog ganska säkra på att jag faktiskt skulle kunna göra det.

Och än så länge kan jag väl vara snäll... men om klassnärvaron sjunker alltför lågt...

2 kommentarer:

  1. Hahahaha, vilket klockrent tips! Hade tyvärr inte gått att använda på mina elever, de spoilers jag kunnat droppa hade varit om andra världs kriget och det är ju liksom redan ute... Alla officerare är totala andra världskrigs nördar, kan alla slag utantill...

    SvaraRadera