tisdag 11 mars 2014

Tur, vilja, flyt, timing?

Det är många som har åsikter om vad det egentligen är som ligger bakom när det plötsligt går riktigt bra på något plan i livet. Tur, säger många - det gäller att vara på rätt plats vid rätt tidpunkt. Andra säger vilja, man ska vara medveten om vad min vill ha och jaga efter det med all sin kraft och energi. Andra säger att iblann har man flyt, det kan till och med vara karma. Något man kallar in i sin existens. Eller timing.

Eller tusen andra saker.

Idag har jag haft en sådan där osannolik tur/timing/ödebestämd händelse/flyt. Eller också är det en serie händelser som kommit av hårt arbete och uppmärksamhet? Eller lite av varje?

Jag vet faktiskt inte. Jag vet att jag har en väldigt stark vilja och att jag vanligen får den igenom på något sätt. Och jag vet att jag är bra på människor. Men i övrigt...

Alltid när något verkligen lyckas så börjar jag tänka på de gånger jag inte lyckats, då jag inte kunnat hjälpa eller påverka eller rädda eller läka.

Jag har saknat min syster så mycket idag. Gått med hennes ring i en kedja runt halsen. Jag undrar om det någonsin slutar? I morgon ska jag vara glad igen, uppskatta min tur, njuta av effekten av hårt arbete.

Men ikväll kan jag inte.


2 kommentarer: