måndag 3 mars 2014

Här skulle det ha varit ett seriöst inlägg

Jag hade tänkt blogga om Ryssland-Ukrainasituationen idag. Jag var till och med riktigt laddad. Hyfsat påläst. Jag hade tänkt skriva om makttekniker och om hur de korrumperar varje människa till viss grad, mer och mer ju längre de används. Och jag hade tänkt skriva om våra öststatsgrannars långa historia av att välja ledare som är singulart olämpliga för uppgiften.

Men så råkade jag titta i debattrutans livechat om det så kallade "rysslandshotet". Och när jag läste "folks" kommentarer så blev jag

1) sjukt less

och

2) benägen att istället vilja annektera delar av vårt eget land omedelbart och förse dessa personer med konstant tal- skriv- och nätförbud.

Så istället tänker jag skriva en kort rad om årets Oscarsgala.

Den var skittrist.

Och sedan bara tala om att jag gillade följande klänningar:























Återkommer i morgon om jag kommer över min motvilja över "folk".

2 kommentarer:

  1. Vi väntar tålmodigt på ditt Ryssland - Ukraina ;-)
    Tills dess är lite yta gött så länge.

    SvaraRadera
  2. Ohh, klänningen i mitten, så vacker! Så förträngde jag Ryssland-Ukraina med lite flärd och glamour, så lättledd är jag...

    SvaraRadera