torsdag 6 mars 2014

Födelsedagar

Närmast i raden att fylla år i familjen är nu äldste sonen. Han vill ha ett superhjältekalas. Vi har ju redan klarat av Angry Birds-kalas och spelkalas och Star Wars-kalas, så jag antar att det är dags nu. Äldste sonen vill vara Batman eller möjligen Captain America. Fullt dugliga superhjältar, båda två. Men i hemlighet tycker jag kanske att de är lite hm, mainstream.

Tack och lov brås ju yngste sonen mer på sin mamma. Han ska vara Rocket Racoon från Guardians of the Galaxy. En pytteliten, bilstjälande, svärande och argsint tvättbjörn med en trädman som husdjur/livvakt. Groot. Här ser ni dem:














Ibland älskar jag den där lille knasbollen sjukt mycket. Naturligtvis älskar jag storebror också, precis lika mycket. Men vi förstås varandra inte på samma sätt som han och hans pappa gör. Själv vill jag ju naturligtvis ha tag på en Gomora-dräkt i storlek 34-36, men jag vet inte om jag hinner på det. Svärdet har jag ju redan i alla fall.
 
Det har förekommit en hel del osanktionerat användande av repliken "I'm sorry - I didn't know how this machine worked..." här i huset. (se trailer varför)

Själv jobbar jag på mitt eget födelsedagslöfte - 40 mil innan 40. Löpning eller cykling. På grund av förkylning och därpå följande skitväder i form av någon sorts halvflytande isregn har jag hittills bara hunnit med 4. Men jag ämnar se till att det tar sig under helgen!

3 kommentarer:

  1. Å det var inget dåligt löfte. Jag kanske ska ha nåt liknande fast mer avslappnat. 400 candy crush innan 40? =D Var glad att pojken inte vill vara räva den där stjälande räven i Dora utforskaren. Fy fan.

    SvaraRadera
  2. *ler* Vidunderliga våra barn är!! Och det är klart - inte kan man liksom nöja sig med konformitet. Bravo!

    SvaraRadera