torsdag 13 mars 2014

Min son, cirkushästen

Vi har varit på cirkus. Typ. Varje år samlas alla andraklassare i hela stan till en gemensam konsert, och alla föräldrar och syskon och ett osorterat antal farmödrar och morfäder köar i en timme för att komma in. Vi stod där, i en rätt uniform rad av föräldrar i 30-40-årsåldern med kvinnor i skinnyjeans och män i mörka vindjackor från sportaffärer med vita detaljer på och knappade på våra telefoner, medan yngre syskon stod bredvid och balanserade på ett ben i taget iklädda färgranna softshell-jackor. Ni vet.

Så kom vi in och blev ordentligt underhållna. Av då cirkushästar:















Sonen är den bruna hästen i mitten som skrapar med hoven.

Och elefanter:















Och världens coolaste lilla tjej :-)
















2 kommentarer:

  1. Ohh, jag är en hemsk förälder, jag är så glad att mina ungar inte längre är med på några uppvisningar... Och jag har inte skinnyjeans, men däremot gärna en färgglad jacka ;-)

    SvaraRadera
  2. *ler* Underbar beskrivning. Och finfin underhållning!

    Kram

    SvaraRadera