lördag 15 mars 2014

Hårdprioriterat

Idag har jag prioriterat bort en bokrelease jag var bjuden på, eftersom jag tyckte det var viktigare att baka maränger.















Å andra sidan prioriterade jag också bort att baka kakor, eftersom dessa fanns att köpa:















Och morgondagens kalas har trots allt superhjältetema. Av samma anledning har jag också prioriterat bort det mesta av städningen - för det kommer tio grabbar i ålder 7-11 som ska leka superhjältar i morgon. Vad är poängen, liksom? Jag skrapar väl av det värsta så eventuella föräldrar som vill fika inte tycker det verkar läskigt att sätta sig i huset.

Till sist har jag också prioriterat bort att börja städa i trädgården. Det har blåst storm hela natten och hela dagen och det är lika bra att vänta tills man kan konstatera om skiten har blåst ut ur trädgården eller inte.

Men nu ska jag faktiskt prioritera min egen rumpa ett tag och ge mig ut på en springtur. Kampen mot tantrumpan får aldrig upphöra! Speciellt inte när det finns så mycket socker i huset som det gör den här helgen...

2 kommentarer: