fredag 14 mars 2014

Fredagen i fyra klipp

Vill ni veta hur min arbetsdag varit idag, då? Jo, först tittade jag med några elever på valda delar av denna film:

...och diskuterade sci-fi troper och klyschor.

Sedan pratade jag med en annan klass om hur sti-comgenren uppstod och tittade på sånt här:

 

Efter lunch tvingade jag en klass att titta på den här filmen (som jag tycker är wierd and wonderful)


 

..och till sist var jag med och arrangerade rum för att filma konferensreklamfilm där saker försvinner ut till höger i mjukt ljus med stämningsmusik i bakgrunden, typ:

 

Fast förhoppningsvis väldigt mycket snyggare i slutändan.

och nu är det äntligen, ÄNTLIGEN helg!

4 kommentarer:

  1. Det låter intensivt men roligt! Roligare än när jag var högskolelärare och hade seminarier om logistik i alla fall...

    SvaraRadera
  2. The Thing alltså... den är så jävla välspelad och välregisserad. Kurt Russel är asbra.

    SvaraRadera
    Svar
    1. John Carpenter - vilken regissör... håller med :-)

      Radera
  3. Jahopp - visst är fredagen alltid efterlängtad. Här i stan är det biopremiär: "Svart kung" är inspelad i Falkenberg. En rätt tung och otäck film..

    kram

    SvaraRadera