fredag 5 oktober 2012

Handgun fannypacks för alla!

Jag har just ägnat en fikapaus åt att surfa nätet efter en väska. Det är ganska otroligt med tanke på den enorma mängd skor jag har - men jag har just nu inte en enda allroundväska att släpa med mig till vad som helst. Jag har ingen aning om när jag slutade vara bra på väskor?

Förmodligen någonstans i barnvagnsförskingringen. Det var ju det bästa med att släpa runt på en vagn (och senare sulky). Att ha någonstans av stuva allt från extraskor till vattenflaskor, picknickfiltar och matkassar. Men det är nu ett par år sedan barnen blev för stora för vagnar och jag har inte acklimatiserat mig. Jag har förstås en kameraväska att släpa runt på vissa jobb och en messenger bag stor nog för en pärm till andra jobb. Ett par laptop-väskor. Ungefär 300 träningsväskor och ryggor.

Men ingen bra vardagsväska.

Jag har också lite svårt att bli "till mig" över ikoniska väskor som till exempel en Birkin.

Jag kan bara inte hjälpa det. Jag tycker inte de är så speciella. Och att köa i ett år och betala ett års hyra för att få dem?

Nej.

Jag menar, visst skulle jag kunna kånka runt på i alla fall den orange om jag fick den...

Men nej.




Under mitt surfande fick jag till min fasa se att det fortfarande säljs en hel del sådana här:



En herrhandväska, populär hos en stor andel män under 1970-talet. Bland annat min egen far.

Om jag vore singel och på blind dejt med en man som bar en sådan, vore jag svårt frestad att sms:a en kompis under bordet och be henne ringa med en påhittad kris... det känns som en dealbreaker.

I rättvisans namn kanske jag ska erkänna att min egen man hade en sådan väska att bära runt växelkassan i (han körde då taxi) när vi träffades. Han hade också en snötvättad jeansjacka med motorcykelmärken på. Jag måste verkligen sett en del utvecklingspotential där.

En annan storsäljare på den amerikanska marknaden var denna:

Japp, det är alltså en magväska med specialfack så man kan få med sig sitt handeldvapen på ett smidigt sätt och sedan kunna dra det snabbt som en annan cowboy.

Här var det meningen att jag skulle lägga in en rad spydiga anmärkningar om det stora landet i väst och deras syn på

a) mode

och

b) vapenkultur

Men jag skiter i det och låter bilden tala för sig själv.

Till sist kan jag meddela att jag nog hittade en väska jag gillade nog för att kanske köpa den.

 Den kommer från Spikes & Sparrow och kostade 1 800 på nätet. Såååå jag kanske måste fundera en stund till. Jag hade tänkt mig något i 500:- klassen som mest.

Får bli en ekonomisk handgun fannypack, då. Den kostade bara 17 dollar (handgun not included).


4 kommentarer:

  1. Å handeldvapen. Det måste man alltid ha med sig. Själv brukar jag ha sådana där rosa eller lila väskor med små vita krusiduller. Tror det står apoteket på dem. Rymliga.

    SvaraRadera
  2. Synd att inte vapnet ingick... Hatar att leta väskor, ett nödvändigt ont, aldrig snygga, sällan praktiska och löjligt dyra. Och jag förstår inte heller tjusningen med Micke Persbrandt, han känns bara överdriven och pompös...

    SvaraRadera
  3. *skrattar* MIDJEVÄSKOR!!!!! HANDLEDSVÄSKOR!!!! Tvivale. Men jag är precis likadan med väskor. Har tvingat mig till att halv-gilla en knallröd som jag köpte för att få med mig alla handlingar till mötena jag gick på. Annars bär jag allt i händerna: nycklar och plånbok vill säga OCH mobilen. Inte så bra kanske.. Men väskan du var sugen på var fantastiskt fin!!!!

    Hoppas helgen är bra Åsa! Kram

    SvaraRadera
  4. Förutom att jag har en kuvertväska med handledsband så... Usch för magväskan. Den du tillslut hittade va mkt snygg!!

    SvaraRadera