tisdag 9 oktober 2012

Träskcykling

Härom natten fick jag återigen bekräftat att man kan lära sig att drömma tydligare. Efter gårdagens blogg är det säkert ingen som missat att jag tycker hösten har varit lite mycket jobb och lite lite lek (detta trots oväntad tiodans och så vidare...) så det kanske inte är så konstigt att följande dröm dök upp och fick mig att vakna och skratta åt mig själv.

Jag var ute och cyklade på min terrängcykel. I ett träsk.

Det är inte att rekommendera vare sig i drömmen eller i verkligheten. Vi har på riktigt en hel del sankmark i vår skog och det är en onödigt adrenalinstinn upplevelse att manövrera de blötare bitarna ibland. Hamnar man i obalans och måste sätta ner foten så kan sagda fot och hela benet (om man har riktig tur) försvinna ner i underjorden med ett "sschhlurp!".

I drömmen hade jag på något sätt hamnat på en smal, smal stig med värstinggegga på båda sidor. Och hur jag än balanserade - så visst hamnade jag mitt i skiten.

Drömtolkning onödig.

Men jag utlovade ju titel och bild på boken om HUR man lär sig att drömma tydligare. Så man kan utföra sin egen terapi i sömnn och inte slösa bort den sovande tiden på att vara improduktiv :-S

Här är den. Av David Fontana. Lite Jung, lite Freud, lite allmän symbolik, sådär. Och så ska man föra drömdagbok. Eller drömblogg, kanske?





p.s. Nej, jag cyklar inte i skogen under älgjakten. För den som oroar sig :-)

4 kommentarer:

  1. Ja jag oroade mig faktiskt. =)

    SvaraRadera
  2. Skönt att veta! Att du håller dig från skogen nu i dagarna... Kram

    SvaraRadera
  3. Träskcykling, det låter som mitt jobb...

    SvaraRadera
  4. Nu lanseras en nystartad websida för att föra DrömDagbok. Kolla gärna in den www.drömdagbok.se

    SvaraRadera