söndag 21 oktober 2012

High fives och skräckiga omslagsbilder

Åh, jag måste säga att jag verkligen trivdes med både min lördagskväll och jag gillar min söndags också, hittills. Förra jobbveckan var lite utmanande och nästa vecka ser ut att bli rolig men ganska tuff den också så jag tänker ta tillfället i akt att high five:a mig själv för några saker i förbifarten.

1. För att jag övertalat min man att gå och se Skyfall fast den eventuellt är i 3D (ni minns Prometheus?) Det är mycket roligare att gå på bio med någon som fattar att man till exempel inte ska köpa högljutt godis och prata i öppningsscenen när de är i sällskap med en filmvetare.

2. För att det går så himla bra att skriva just nu. Alldeles i lagom tid och utan någon ångest för sådant som inte blir gjort ute i trädgården eller i huset. Leve oktober! Och regn!

3. För att jag var en så oerhört smart 20-åring. Det skulle behövas tre, fyra blogginlägg för att förklara varför jag klappar mig på axeln för det, men jag känner ändå att jag vill ha det sagt. Inte illa, lilla tjejen!

Så - vidare.

Jag har letat efter några extra bra och extra skräckiga bilder för inspiration till ett omslag för Spökantologin (arbetsnamn, den är fortfarande odöpt, fler förslag tack!). Jag hade själv inte en enda bild som var mystisk och spöklik. Jag fotar inte så, tydligen. Jag fotar mer såhär: http://pixabay.com/en/users/lilmedia/

Men jag hämtade andra bilder från några av mina favoriter som också håller till på Pixabay. Se och inspireras (klicka på bilden för större, som vanligt)






















































2 kommentarer:

  1. Sista bilden var fantasmas.

    Jaså du var smart redan då? Ha. Spökantologin är väl inte så dumt namn egentligen?

    "Ruskiga rysare"

    "Berättelser i höstmörkret"

    Äh...

    SvaraRadera
  2. Men den där fina döskallen du fotat skulle ju kunna vara på framsidan!

    SvaraRadera