lördag 13 oktober 2012

Stulna listan!

..här också :-) Jag har så smått börjat på de läskiga, hemska novellerna inför spökveckan och sparar därför all hitte på-kraft till dem. Istället gör jag denna utmärkta lista som just nu cirkulerar på bloggarna.

1. Vad kallas du?
Svar: Åsa. Har inget direkt smeknamn. Annars kallas jag Mamma med extrem regelbundenhet.
2. Jag är bra på:
Svar: Att ta reda på hemligheter, läsa kroppsspråk, språk över huvud taget och på att lära ut saker.
3. Jag är sämre på:
Svar: Jag kan inte för mitt liv klippa rakt! Jag fattar inte varför!
4. Detta är jag rädd för:
Svar: Jag tror inte jag klarar fler stora sorger i mitt liv, men jag vet ju att de kommer.
5. Detta packar jag i handväskan på morgonen.
Svar: Ja, nu har jag ju fortfarande inte lyckats köpa mig en handväska...
6. Detta finns i min handväska:
Svar: Suck...se ovan...
7. Detta tycker jag om att göra:
Svar: Jag tycker om att bli underhållen och informerad, av böcker, av film, av människor, av teater, av...ja, allt.
8. Detta uppskattar jag hos min partner:
Svar: Att han är en sådan bra pappa, att han är en så ypperlig problemlösare och att han aldrig är tråkig eller har tråkigt.
9. Följande saker vill jag göra innan jag dör:
Svar: Konstigt nog är det en jättesvår fråga för mig. Jag planerar aldrig sådant och är väldigt nöjd med det allra mesta jag redan gjort. Hm, okej. Om jag tänker till på allvar. Jag vill se hur mina barn blir som vuxna och jag vill se mina barnbarn om jag får några. Allt annat är jag ganska nöjd med.
10. Något jag vill ha i present. 
Svar: En ny laptop med spillsäkert tangentbord :-S
11. Detta har jag på mig just nu:
Svar: Grön- och vitrandig tröja och svarta yogabyxor (överraskning!!)
12. Musik jag gillar:
Lyssnar mycket på Kent, Depeche Mode, Florence and the Machine, David Guetta vid träning som kräver det.
13. Favoritlåt just nu
Svar: Petra Marklunds f.d. Septembers nya. Oförklarligt bra.
14. En bok jag gillar.
Svar: EN!? Skärpning nu... jag får återkomma med ett helt inlägg där. Pff... Senaste boken jag kastade mig över med hjärtklappning och darrande fingrar var A Dance with Dragons av George RR Martin, men sedan dess har ingen "rört mitt hjärta så!"
15. En film jag gillar.
Svar: Igen - EN!!? Men härom dagen diskuterade min vän T. och jag om hur mycket vi gillar Blade Runner och hur mycket vi ser fram emot remaken.
16. Favorit TV-program
Jag tjuvkikade just på början av säsong 6 av The Big Bang Theory :-D
17. Favoritdoft?
Svar: använder inte många... men gillar CLEAN
18. Detta äter jag gärna:
Thai går mycket bra.
19. Dricker helst:
Svar: Kaffe, pepparmintté, chai, vitt vin, coca cola
20. Favoritgodis?
Svar: Winegums på bio, annars choklad
21. Hit vill jag gärna åka på semester:
Svar: Just nu lutar jag åt en sådan där retreat där man är tyst i en hel vecka.
22. Färg på mina ögon:








23. Min längd:
Svar: 1.61. Och en halv.
24. Jag tror på:
Svar: Den fria viljan, och på att det alltid finns ett val att göra. Även om man inte alltid gillar det.
25. Människor jag beundrar
Svar: De som vågar stå för sina åsikter och känslor.
26. Så här bor jag:
Svar: Röd stuga på landet i mälardalen. Vykortsvackert.
27. Antal krukväxter hemma.
Svar: 8. Föredrar sådana med lite storlek på.
28. Favoritfärg?
Svar: grön med mycket blå bastoner
29. Favoritcitat?
Svar. Jag gillar: "Livet är inte för de harhjärtade, och det är svårt att komma levande ur det".
30. Den bästa present jag fått?
Svar: Min kamera, tror jag.
31. Om jag vann en miljard skulle jag:
Gå upp på måndagen som vanligt och skjutsa barnen till skolan. Man ska inte hetsa upp sig över slikt ;-)
32. Vad gör du just nu?
Svar: Laddar för att skriva en artikel om en dragspelsstämma.
33. Vad ska du göra idag?
Svar: Nja, den här dagen börjar dra sig mot sitt slut...
34. Vilken är din favoritrestaurang?
Svar: Alltså jag gillar ju vårt eget bokcafé... men det är ju inte en restaurang på DET viset.
35. När badade du i en pool senast?
Svar: I tisdags. Simskola. För barnen alltså.
36. Har du varit med i någon skolpjäs?
Svar: OH, ja.
37. Har du gått någon modevisning?
Svar: Japp.
38.Vilket musikinstrument ogillar du?
Svar: Saxofon. Mina föräldrar lyssnade ALLDELES för mycket på Ingemar Nordströms.
39. Har du bestämt vad du ska rösta på i valet?
Svar: Nej.
40. Har du åkt moped någon gång?
Svar: Ja.
41. Har du skjutit någon gång?
Svar: Pilbåge, luftpistol och slangbella.
42.Får du ofta felparkeringsböter?
Svar. Nej. Det har hänt tre gånger på 20 år, kanske...
43. Har du hoppat/kan du tänka dig att hoppa fallskärm/bungyjump
Svar: Har inte, kan möjligen tänka mig. Men ingen jäkla bungy-lyftkran på charter med en asfaltsplan under... jeez...
44. Vilken är den bästa film du sett den senaste månaden?
Svar. Jag såg Prometheus och Jane Eyre på DVD. Gemensam nämnare, någon ;-) ?
45. Favoritpizza?
Svar: Fetaostpizza är gott.
46. Chips eller popcorn?
Svar: Chirre.
47. Vilken färg på läppstift använder du?
Har bara gloss.
48. Har du någonsin varit med i en skönhetstävling?
Nä, där går gränsen.
49. Vem är den senaste som du åt ute med, vad åt ni?
Med stans företagare och politiker på Guldfesten i torsdags. Jag tror vi åt mat, men vi skulle dansa efteråt så jag var lite ofokuserad.
50. Favoritchoklad?
Marabou mjölkchoklad.
51. Har du vunnit något pris någon gång?
Inget större.
52. Är du bra på matlagning?
Om jag orkar tänka på vad jag gör och tycker det är kul. Annars...nä.
53. Har du beställt något från shoppingprogrammen på tv?
Nej.
54. Har du varit tvungen att använda uniform i något jobb?
Nej.
55. Vad var det senaste du handlade?
Prydnadssten för trädgårdar.

56. När var du på sjukhus senast:
På återbesök med yngste sonen för två veckor sedan.
57. Det första du gör när du vaknar:
Stänger av väckarklockan så den inte hinner ringa och väcka mig.
58. Vad är du tacksam för idag:
Att jag slipper gå ut mer idag. Det är KALLT!
59. Har du varit i tidningen?
Jorå.
60. Dröm jag har just nu:
Vågar inte yttras högt av rädsla för att det skiter sig!
61. Hemlig last:
Tittar på TLC:s program och gråter åt dem...


3 kommentarer:

  1. Hm. Har man inte svarat på precis allt detta tidigare? Men roligt ändå. Och tre p-botar är väl inte så lite?

    SvaraRadera
  2. Jättekul lista! Genererar en massa tankar... En annan kämpar med en kallakårarhistoria.. Jag är verkligen inte bra på det - dessvärre. Men jag skickar min till dig så gör du som du vill Åsa.. För den ÄR inte särskilt bra.. Men å andra sidan kan den nog få de andra att lysa desto starkare, så ta med den för bövelen - någon måste ju faktiskt vara "sugigast" också..

    Kramar

    SvaraRadera
  3. Ahhh en lista. jag gör den tror jag. Men du vafan... har du inte nyss fått din ASUS va? Eller nyss...

    Chirre, ha ha. Och jag ogillar också saxofon. Fy fan. Och den där halva centimetern är skitviktig. Jag är 167,5. Asviktigt.

    SvaraRadera