fredag 19 oktober 2012

Skriva skräck och fota höns

Helgen närmar sig. Det blir delvis en jobbhelg för femtioelfte gången i rad, men å andra sidan har jag ju gått på kvartsfart de senaste dagarna. En del av helgen har jag vikt till något riktigt kul. Jag ska skriva de där utlovade skräck- och spökhistorierna till vecka 44.


Jag måste bara säga till er som lovat delta i den kommande antologin - det kommer att bli så kul! Det är ett så blandat gäng av män, kvinnor, alla åldrar och alla stadier av skrivvana. Jag tror vi är 12 stycken just nu.

Titeln på antologin är fortfarande ett bekymmer. Är det någon som har en ljus idé där så hör av er i kommentatorsfältet.

De senaste veckorna har jag fått en del nya läsare på bloggen som kommenterar så bra - jag är jätteglad för det. Ni fick ju inte vara med om 2011 års skräckrejs, men jag kan lova text och länkningar till en hel del bra och rrrrryyyysansvärda berättelser. Häng här runt vecka 44 så kör vi.

På lördag ska jag på lantrasevent. Där ska det visas upp djur av gammal svensk modell som inte längre används för matproduktion utan är mer som sällskapsdjur. Såååå...en hel hoper nya foton på grisar, höns och kaniner med andra ord. Men de är ganska trevlig fotomodeller. Håll tummarna för sol! Eller åtminstone för att det inte regnar.



3 kommentarer:

  1. Jag läste "kvartsfat".

    Här skrivs det också skräk ska du veta, moahahahaa.

    "Skräckcirkeln - en rysarantologi"

    "Spökberättelser"

    "Rysare i höstmörkret"

    "Spöksamlingen" eller "Spöksamling" (Min favvo).

    "Rysarblandning" Ja osv osv i all oändlighet. =D

    SvaraRadera
  2. Skräckantologi låter både spännande och skrämmande, få se om jag vågar läsa...

    SvaraRadera
  3. Då håller jag tummarna - för en vacker höstdag med hög luft och gnistrande sol.. *ler*

    Ja huva - kan tänka mig att antologin blir hiskelig - Pipan och du är ju rent fantastiska!!

    Namn på antologin: "En studie utan vett och sans" " (fascineras av ordlek på vettskrämd eller skrämd från vettet.. )
    " En rysande cocktail" (*skrattar*)

    Kramar

    SvaraRadera