torsdag 18 oktober 2012

Pest

Idag borde jag gå runt med en liten klocka runt halsen som de spetälska fick göra under medeltiden. Jag har passerat förkyld utan att inkassera 200:- och befinner mig någonstans mellan pest och kolera. Även om jag brukar klara mig fint från alla förkylningar som barnen drar hem, så gick det inte vägen den här gången. Igår satt jag på ett möte om landsbygdsutveckling någonstans långt uppe i Radioskuggans Dal och blev bara sjuuuukare och sjuuukare...

Jag hoppas bara att jag inte smittade alltför många. I så fall FÖRLÅT!! Jag var verkligen inte mer än lite snorig när jag åkte hemifrån. Snabbt förlopp, det där.

Dagens målsättningar är alltså rätt ödmjuka.

Jag ska:

a) fixa aktiva länkar i en pdf
b) posta ett brev
c) handla apelsinsaft och yoghurt
d) bygga lego
e) spela minecraft

...och, ja, överleva i största allmänhet.

Om ni skulle råka se mig medan jag handlar - kom INTE fram och hälsa, vinka från långt avstånd. Okej? Och jag lovar och min sida att tvätta händerna 37 gånger innan jag går in i affären.

Tjäääna.

6 kommentarer:

  1. Trist. Krya på dig! Jag hade stora förhoppningar med den här dagen men hittills har det inte blivit mycket av. Har dock ena handen målad med knallrosa nagellack och andra med grönt. Visst borde jag väl åtminstone ändra på det?
    Kram

    SvaraRadera
  2. Åh så boooring att vara förkyld. Pepparpeppar, än så länge har jag klarat mig.
    Krya på dig!!

    SvaraRadera
  3. Handla och posta brev brukar ta 2 veckor för mig. Överleva... ja det är ju sånt man dealar med (som det heter) konstant.

    Skämt åsido - BAJS att bli sjuk. Och när det går så där fort är det ännu värre. Hoppas det går över fort.

    SvaraRadera
  4. APA att bli sjuk. Och jag hade nog hälsat på dig ändå - bara för att jag hade blivit så glad över att få träffa dig irl.. *ler*

    Krya på dig Åsa!

    Kram

    SvaraRadera
  5. Krya på dig! Själv känner jag mig ovanligt pigg, och jag tror, paradoxalt nog, att det beror på att jag numer jobbar heltid. För jag har lika många arbetsuppgifter som när jag jobbade deltid, men 8 timmar mer per vecka att hinna med dem på, så jag sliter klart mindre på min hjärna på jobbet...

    SvaraRadera
  6. Huvva! Hoppas att det bara är en övergående förkylning. Det är ju så himla tråkigt att ligga hemma länge.

    Trevlig helg!

    SvaraRadera