fredag 22 februari 2013

Anarki har utbrutit

... i det Lundqvistska hemmet. Sportlovet har nämligen påbörjats och har pågått i cirka tre timmar.

Någonstans på vägen (kan det vara från mig? Omöjligt.) har de anammat inställningen att så fort som det är ledigt så åker alla regler och all disciplin rätt ut. De spelar och spelar, hotar att aldrig mer borsta tänderna, ska somna sent och helst i soffan och inte äta något som de inte tycker är gott.


Jag skulle förstås kunna ta i med hårdhandskarna och inskärpa vikten av rutiner, hälsosamma måltider och ordentligt med sömn. Men det kan jag inte. Det får nervösare föräldrar än jag göra, jag tycker inte det skadar med lite oordning i lagoma doser.

Inte heller kan jag föregå med särskilt gott exempel eftersom jag planerar att sitta uppe hela natten söndag - måndag med marabouchoklad, ostbågar och coca cola. Och det där "gör som jag säger, inte som jag gör" sparar vi till ett annat, viktigare tillfälle.



3 kommentarer:

  1. Man ska aldrig äta sånt man inte tycker är gott. Och det är ju Oscar-night på söndag för satan.Då åker alla regler.

    SvaraRadera
  2. Hahaha, lovkaoset är det bästa! Så skönt att släppa alla regler och rutiner och bara sjunka in i ledigheten!

    SvaraRadera
  3. Ledighet är underbart och då är oordning i lagom mängd perfekt! Ha det gott!/Mormor

    SvaraRadera