måndag 11 februari 2013

Ode till en Crescent

Hörni, jag upptäckte idag att jag saknar min cykel. Eller saknar och saknar, den står ju ute i boden med de andra vinterförvarade sakerna som har hjul men inte motor. Det jag saknar är att kunna använda den. Först och främst för att det för mig inte finns något som kombinerar tre prioriterade områden för mig: cirkulation, förbränning och rumpformning.

Jag har försökt med långskidor. Men jag tröttnar för fort i rygg och fötter och triceps - medan rumpa och lår hånflinar "Is that all you got!"

Förra året hann cykelsäsongen inte ens sluta. Det var 11 grader varmt på annandagen och jag cyklade ett par mil då i bara en vanlig jacka. Enda eftergiften för årstiden var mössa och vantar. Men i år var sista cykelturen i slutet av oktober. Sedan kom snön.

Tills vidare försöker jag köra allsköns pass jag kan komma på och nöta motionscykeln. Det är inte lika kul. Men jag har upptäckt vilken otrolig massa olika pass som finns att ge sig på om man inte är alltför generad. Och så kan man hitta dem alla på youtube också, förstås. Vad sägs om några udda?

Här till exempel har New York City Ballet gjort ett workoutpass för vanliga dödliga som vill prova att leka Black Swan. Varning på det för dem som har ledvärk. Det är lite brutala stretchar ibland:


Eller varför inte:



Kettelbells. Akta möblerna.

Eller:


..igen...akta möblerna och lägg mobilen i närheten ifall ni fastnar...

5 kommentarer:

  1. Aldrig i livet. Jag skäms inför mig själv (och katterna) om jag skulle utöva dylikt. Och jag fattar inte hur man törs cykla när det är vinter. Pluto gjorde det när han cyklade till jobbet i Mora... helt otroligt. Jag skulle slå ihjäl mig direkt. Kom hit och gör lite stall-bodypump om du vill. jag skulle behöva ett handtag. =)

    SvaraRadera
  2. Nä, det där är nog inget för mig, jag rullar så bekvämt från soffan till sängen så jag behöver inte alls ändra min form ;-)

    SvaraRadera
  3. Nä, jag vilar mig i form!
    Kram

    SvaraRadera
  4. *ler* Jag håller på att slita ut min andra motionscykel!! Älskar den. Och ibland repeterar jag mitt yogapass - men så avancerade pass klarar jag nog inte att köra (fixar inget handstående..) Men ooooohhhh, vad jag längtar efter barmark!!!!!!!!

    Så jag håller med! Basta med snö!

    Kramar

    SvaraRadera