lördag 21 april 2012

The Big Bang Theory

Det är fömodligen så, att vissa saker sprider sig genom familjer. Mindre bra egenskaper, visst. Men det var inte det jag tänkte på. Utan mer att när en person verkligen gillar något i en familj så blir resten också intresserade. 

Barn som verkligen börjar gilla en sport, gör att en tidigare helt ointresserad förälder sitter och tittar på fotboll år efter att barnet flyttat hemifrån, till exempel.

Hemma hos oss så har vi lite olika inflytelseområden. Min man har helt klart störst inflytande när det gäller IT. Om jag skulle få för mig att betala 200% mer för att få ett litet äpple på min telefon när tekniken är densamma som i en annan telefon - ja, då skulle jag få sova på soffan, om man säger så.

På samma sätt så har jag väldigt stort inflytande på all kulturell verksamhet hemma. Även den lågkulturella. Från och med den här veckan har jag omvänt alla utom den yngste sonen som inte hinner läsa undertexter än till att verkligen gilla The Big Bang Theory.


I och för sig tror jag att det bara är en tidsfråga med yngste sonen också. Han uppfann en fortsätting på "Sten, sax, påse" för över ett år sedan (man lägger till geggamoja och stor hund).

Det är kanske så i alla familjer? Om en förälder är riktigt bra på mat får man förmodligen ganska gastronomiska barn.

5 kommentarer:

  1. Ja det där med maten kan jag skriva under på. Förresten skriver jag under på alltihop.

    SvaraRadera
  2. Ja så kan det vara. Det där med telefoner lät intressant, kan du utveckla det hela lite.

    SvaraRadera
  3. Hahaha, älskar The Big Bang Theory och har nog lyckats föra över det till alla familjemedlemmar... Vi är en familj fylld av geeks som älskar alla hänvisningar till sci fi och serier, för då kan vi reta mannen som är precis sån... Tänk när Penny lyckats ordna Leonard Nimoys autograf till Sheldon i julklapp, jag skrattade så jag grät....

    SvaraRadera
  4. jag hoppas ge barnen ett intresse för att laga maten själv iaf.
    Ha en skön söndag!!

    SvaraRadera
  5. Vi älskar The Big Bang Theory.. Precis som Freja lever vi lite i denna värld - Syster II och Bror påverkar oss där..

    För övrigt har du helt rätt.. Min B - som går i femman - var förvånad över att hans kompisar inte visste vad parlamentarism(?!!!) var.. Han visste ju.. *ler* Indoktrinering? Påverkan? Medfött intresse? Njaaa...

    Kramen igen!

    SvaraRadera