söndag 8 april 2012

Dagen i bild

Idag var det första gången på jag vet inte hur länge som jag höjde kameran utan att ta kort på familjerelaterat motiv i dokumentationssyfte eller tog en bild för ett jobb. Jag var på väg från ett jobb där jag bevakade en konstrunda och kom nyss från konstnär som målat porträtt av hollywoodkändisar:















...och när jag passerade ett vattendrag så stannade jag för att ta några bilder där.






























Kanske man borde höja ett varningens finger åt dem som tänker sig göra ett yrke av sin hobby, speciellt om den är av det kreativa slaget. Det är svårt att utvecklas, eftersom man inte kan vara lika fri med sådant man gör på beställning.


Jag undrar hur länge sedan det var som jag skrev någonting bara för min egen skull? (bloggen ej inräknad) För den sortens skrivande kräver ännu lite mer koncentration och möda än att plocka upp kameran i förbifarten.


Måste ta tag i den biten. Också.


3 kommentarer:

  1. Det var ett jävla bra gjort porträtt. Och vattenstänk-bilden gillar jag. =)

    SvaraRadera
  2. Har för mig att man brukar säga att man inte skall göra sin hobby till sitt yrke... för då har man ingen hobby. Eller nått.
    Hur gamla är dina killar? Lät ju lite lockande att dom kunde sitta jämte varandra och spela ihop utan att ryka ihop. Än så länge har jag trott och tänkt att mina är lite försmå för det, men det kanske dom inte är? :)

    SvaraRadera
  3. Jag gillade din sista bild skarpt, mycket bättre än bilden på konsten TROTS att det är Johnny Depp ;-)

    SvaraRadera