söndag 29 april 2012

Jaha, då va're kört!

Under hela 2011 hade jag en plan som i princip gick ut på att jag skulle ta ledigt i oktober eller november och göra ingenting. Det var en mycket vettig plan, eftersom våren och sommaren gått i ett enda snurr av skrivjobb, föreningar, EU-projekt, hus som saknade golv under ett par veckor och bokcafékvällar.

Sedan kom hösten och nä, jag tog inte ledigt. Det blev bara framflyttat och sedan var det jul och så blev det påsk och sedan - ja, då blev det denna helg.

Nu har vårbruket börjat på allvar på gården från och med idag. Startskottet har gått och nu finns det inte en chans till ledighet förrän det är höst igen.

Vi kommer att ha en chartervecka i maj, och that's it. I år gör jag mig inga illusioner om någon kommande långledighet.

Men det är okej.

För i trädgården ser det ut så här:


Jag får trösta mig med att jag bor på en sådan plats dit andra människor åker på semester för att det är så vackert där. 




3 kommentarer:

  1. Känner igen det där. Jag tror oxå att det ska bli lugnt, bara det och det är klart... Glömmer bort att det hela tiden dyker upp nya uppgifter som fyller på "Att göra-listan". Nu är ju jag anställd, så semester blir det ju förstås, men den lediga dag jag tänkt unna mig i morgon åts raskt upp av uppgifter som bara måste vara klara före den 1:a maj...

    SvaraRadera
  2. Ajdå!!! The lesson to learn: ALWAYS do today ehat you have planned for tomorrow.. I detta fall i alla fall!!

    Kram

    SvaraRadera
  3. fruktbarhet stave

    Ekte kjærlighetsspell Caster Dr.Obodo. Staver for å tiltrekke kjærlighet, Stopp skilsmisse, Ekteskapsstaver, Ta tapt kjærlighet, Penger og velstående staver, Beskyttelsesformål, fruktbarhetstast ..Kontaktinformasjon
    (E-post: templeofanswer@hotmail.co.uk
    Ring, Viber og whatsapp +2348155425481)

    SvaraRadera