onsdag 11 april 2012

Måla som Mondrian

Eftersom vädret inte riktigt är på den nivån att man vill springa trallande ut i trädgården idag heller, så tror jag att jag ska föreslå för åtminstone yngste sonen att vi bara ska hänga i matrummet och måla och rita på eftermiddagen. Det är ju det som är det absolut bästa med att jobba som egen företagare. Jag jobbar fem timmar på förmiddagen, hämtar barnen, är med dem hela eftermiddagen och kör lite mera jobb på kvällen efter middagen. Visst, vissa veckor funkar inte tidsschemat fullt ut. Men oftast går det.

Jag har varit jättesugen de senaste dagarna att måla lite i extremt grafisk stil som Piet Mondrian.






















Jag har i och för sig ingenstans att hänga en eventuell målning i den stilen. Den passar inte i ett endaste rum i vår glorifierade torparstuga. Men ändå...

Egentligen misstänker jag att jag bara vill ha denna:






















För DEN skulle i alla fall passa på mig.

4 kommentarer:

  1. Jaså minsann va. Njaä, där går gränsen för mig. Men det är ju fint att inte vara tvingad til vissa tider.

    SvaraRadera
  2. Ja visst är det skönt att kunna jobba när man vill.
    Kram

    SvaraRadera
  3. Inte riktigt min stil... :)
    Härligt att kunna dela upp dagarna på det viset o det funkar.
    Ha en bra dag!!

    SvaraRadera
  4. Tja, annars kan du ju alltid lägga ut den på tradera efteråt :)

    SvaraRadera