torsdag 12 april 2012

Rymden är tillbaka!

På sätt och vis är det jättekul att återigen få se några riktigt rymdrullar på bio igen. Det var på tiden. "Riktiga" aliens som är slemmiga och skrämmande istället för miljömedvetna och organiska och...ja, blå. (nä, jag gillade verkligen inte Avatar)

Just nu går Battleship på bio. Liam Neeson, Alex Skarsgård, Rhianna och killen från John Carter som jag aldrig kommer ihåg vad han heter har huvudrollerna. Amerikanskt hangarfartyg drar upp Alien ur djupet och UFO:n stiger upp ur havet för att förstöra HELA JORDEN! Som vanligt vinner USA på slutet - i princip är det Independence day en gång till.

Men varför inte? Jag tycker det verkar avslappnande. Och kul. Med massor av ljud- och CG-effekter, eftersom det är teamet bakom Transformers-filmerna som ligger bakom Battleship.


Längre fram i sommar kommer en film jag har högre förväntningar på. James Cameron har återvänt till sina rötter och gör Prometheus. Den ska enligt uppgift innehålla allt det han verkligen ville göra med Alien, men inte kunde eftersom han begränsades av dåtidens teknik. (Alien kom ju 1979) Sigourney Weaver är pensionerad till fördel för den yngre versionen av henne - vår egen Noomi Rapace.

Hoppas, hoppas att det blir bra. Risken finns att det blir Star Wars - eländet igen. Inte ens mina barn, som inte kan ha något minne av originalfilmerna då de kom, tycker att de nya filmerna är bättre...


4 kommentarer:

  1. Nääj inte Noomi... jävulen. Annars kan det nog bli intressant.

    SvaraRadera
  2. Ja man får hoppas det blir bra. Avatar älskade jag men inget är som en hederlig Alienfilm ju.

    SvaraRadera
  3. Jag vet ivarje fall några hemma som skulle gilla dom filmerna :) kram Diana

    SvaraRadera
  4. Hej, ja det är Maria som ligger bakom min design på bloggen. Så nu känns det kul att blogga igen!

    SvaraRadera