tisdag 3 april 2012

I morgon måste jag ha riktiga byxor på hela dagen

Det kanske kan tyckas vara en konstig rubrik på ett inlägg. Det är nog en konstig rubrik på ett inlägg. Men jag har ju VAB-at och jobbat hemma med ytterst korta avbrott de sista två veckorna. Vi har inga krav på vårdad klädsel på den här arbetsplatsen...

Det är därför alldeles för lätt att bara kasta sig in genom dörren och störtdyka ner i ett par träningsbyxor. Helst yogavarianten, för de har bäst resår i midjan. Passar jag mig inte kommer jag till sist att förvandlas till någon kvinnlig variant av denne:
 
Alternativt, om några år transformerad till:

 

Visst, jag har hört att det finns kvinnor som inte har ett enda par fetbyxor i hela garderoben och alltid är sminkade. Men jag misstänker att de egentligen är hubotar.

3 kommentarer:

  1. Hahaha, Crazy cat lady är MIN karriärväg, lämna den ifred! Eller gå med i min crazy cat lady förening...

    SvaraRadera
  2. Nä, dom kvinnorna finns nog bara i fantasin.. :)
    Ha en skön onsdag!!

    SvaraRadera
  3. Jomen så är det nog!! Att jag inte tänkt på det tidigare?? Har själv en hemmauniform. Bekvämast i världen. Som jag ibland åker och handlar i.. *ler* Ve och fasa i en sådan här liten stad..Du kan tänka dig va'?

    Hoppas ni har en bra påsk! Kramar

    SvaraRadera