söndag 17 mars 2013

Mera RAM

Tydligen så behöver mina kognitiva processer en uppdatering. Samtidigt som jag suttit och med viss skicklighet applicerat Foucaults makttekniker och teknologier på ett förhållande mellan två karaktärer i en bok så tittade jag in på Internet Movie Data Base och konstaterade att:

"Åh, den där filmen ser ritkigt rolig ut!"


...Så tydligen hade jag bara minne nog att utföra en intelligent process i taget.

Man kanske skulle söka på Dustin eller Net on Net efter lite fräscha nya minneskapslar.

Svårt att hitta något kompatibelt, i och för sig. Modellen är ju trots allt nästan 39 år gammal. Borde ha utgått ur lagret för länge sedan.

Jag får prova att defragmentera hjärnan med lite yoga.

p.s. Kommer i alla fall att se filmen.

5 kommentarer:

  1. Kanske en extern hårddisk?

    SvaraRadera
  2. Precis - externa hårddiskar iz da sheit!

    SvaraRadera
  3. Åh, ja tänk om man kunde låna någons hjärna och använda som en sådan lite då och då... *suckar längtansfullt*

    SvaraRadera
  4. Jag är av en helt förlegad och/eller överlastad modell, jag har noll förmåga att göra två saker samtidigt numer. Ett tydligt exempel på det är att jag precis när jag skriver det här glömmer bort vad det heter. Det där som kvinnor tydligen ska ha, men inte män. Men så är ju inte jag någon riktig kvinna heller.... SIMULTANKAPACITET var det ja, det där jag inte har...

    SvaraRadera
  5. Hahaha, den filmen vill jag oxå se, trots att jag hatar trollkarlar! Men Steve Buscemi är ju aldrig fel!

    SvaraRadera