lördag 2 mars 2013

Om natten

Vi har haft en period av dålig sömn ett tag. Jag vet inte riktigt varför, men jag har flera teorier. Dels är vi säkert lite stressade. Det är snart vårbruk, mycket på respektive jobb och yngste sonen ska snart på en undersökning där han måste sövas. Det är en del att oroa sig för.

Det kan också vara något virus. Vi har gått omkring och huttrat lite var till mans och varit "sådär" i magen och känt oss hängiga.

Katterna skulle kunna ha med saken att göra. De börjar känna av den annalkande våren och jag tror de helt enkelt rör sig en massa runt i huset. Säkert, på kattmanér, så sitter de också och stirrar på oss när vi sover, de små ludna freaksen.

Sedan tycker jag det är för varmt med duntäcke just nu i vår säng, så det har hänt mer än en gång att jag helt enkelt måste gå och lägga mig i soffan i stund för att svalka av mig. Jag tycker också att jag vaknar då och då av att pojkarna går på toa eller går upp och dricker.

Men är det allt som händer i huset på nätterna?

Vi skulle ju kunna rigga några webkameror på stratiegiska ställen och ta reda på vad som egentligen sker. Men, i ärlighetens namn vet jag inte om jag vill få reda på det.

Ni har väl sett Paranormal?

 

Huuuu....

Även om det inte är så illa så är det ändå skumt nog att hitta någon sömngående i huset. Nätet kryllar av filmer på olika sömngångare, och det känns litegrann som om personen som sovande plockar upp en sneaker lika gärna kunde plocka upp en hammare...


 

Nä. Kanske bättre att inte veta. 

Ikväll sitter vi uppe lite längre och tittar på film så kanske jag sover som en sten hela natten. Medan diverse aktiviteter pågår omkring mig.

2 kommentarer:

  1. Nattvandringar, det har vi haft en del av oxå... Och just nu är det min gamla katt, som på sant pensionärsmanér börjat vakna tidigt på morgnarna och då vill prata och ha sällskap... Ja, ja, det är som att ha en liten bebis igen...

    SvaraRadera
  2. Mina båda pojkar går i sömnen. Så jag sover aldrig en hel natt. Har inte gjort på tretton år. Suck.

    Visst har jag sett "Paranormal" Och jag säger också huva! Men lite kittlande är det allt.. ;)

    Hoppas ni mår bättre!
    Kramar

    SvaraRadera