fredag 1 mars 2013

Minimalistleken

Men hörni, vad hände med sportlovsveckan? Swisch, sade det och så var det så gott som slut. Hm. Ja, av alla de saker jag hade tänkt ta tag i när jag inte hade några möten inbokade så har jag väl gjort...en.

Inget lysande resultat.

Men under visst hot fick jag i alla fall pojkarna att delta i fredagsstädningen, så det är ju fixat och alltså är huset redo för minimalistleken. Vi är ganska långt från det idealet (tack och lov) i en stuga med fem rum som bäst kan beskrivas som "mysiga" i inredningsstil.

Ibland får jag ändå för mig att leka inredare a la dem man ser på pretentiösa program som Grand Designs och göra mig av med röran. Leken går helt enkelt ut på att gå från rum till rum och välja ut två saker (som inte är skräp) och ge bort eller återvinna dem. De måste i alla fall lämna huset.

That's all. Det är så inredningsmedveten jag blir.

Skojigare lekar utlovas i morgon lördag... eller inte.


1 kommentar:

  1. Det måste jag prova. Men jag kan ta tio grejer. Per rum alltså.

    SvaraRadera