onsdag 27 mars 2013

Påsktrender

Förra helgen var jag på påskmarknad där jag pratade med en försäljare om pynt-trender. Hon sade att folk i allmänhet väljer mer dämpade färger och naturmaterial när de pyntar inför jul och påsk.
Litegrann i den här stilen:












För att det ska stämma bättre ihop med de allmänt vit/beiga inredningarna.

När jag tittar mig omkring hemma så inser jag förstås att någon trendföljare är jag ju icke.




 

Så nu har jag väl bara att bestämma mig för om jag är vansinnigt före min tid eller efter min tid. Eller bara gör lite som jag vill.

3 kommentarer:

  1. Påsk är lika med färg, massor av färg! Om det är någon gång vi ska ta oss ur det vita och lattefärgade så är de i påsk! Massor av gult, med rött, lila, grönt, blått, rosa och alla andra klara färger du kan hitta. Som ett fyrverkeri ska påskpyntningen vara! Säger jag som inte har ett enda pynt... Jo, kanske en häxa får komma upp någonstans...

    SvaraRadera
  2. *ler* Ja. Folk är väldigt konforma. Oftast. Men jag gillar färg. Är ju rätt mycket färg själv! ;)

    Hoppas ni får en fin påsk!! Med sol. Och skratt.

    Kram

    SvaraRadera