torsdag 14 mars 2013

Nådiga sammanträffanden

Det är inte så hemskt ofta jag känner mig introvert och grubblande. Men idag har varit en sådan dag. Dessutom har jag ont i halsen. Båda sakerna är utmärkta anledningar att bara hålla tyst och ta in världen utan att agera särskilt mycket, men i vanliga fall brukar inte mitt liv vara så kompatibelt med detta.

Men idag minsann, arrangerade livet in sig på ett märkvärdigt lydigt sätt.

På förmiddagen fick jag efter bara ett par timmars jobb åka till skolan för att vara med om den blivande 8-åringens vaccination och eftersom det var så nära skolslut i alla fall, fick jag gå över till yngste sonens 6-årsverksamhet och titta på när han skrev fina M i ABC-boken och spelade färg- och form bingo. Mycket trevligt.

Ikväll var det till en början meningen att jag skulle hålla en presentation på ett möte, men det blev bortprioriterat. Jag ska istället göra ett reportage om en teater om kvinnor, av kvinnor och för kvinnor. Om - hör och häpna - Moa Martinssons liv. Eftersom jag dessutom i vår håller på att skriva uppsats om bland andra Moa Martinssons modersskildring i hennes självbiografiska böcker - bonus!!

Så jag ser fram emot en mörk teatersalong och ett starkt kvinnoöde och sedan sängen med ett duntäcke, en kopp té och omläsning av A Dance With Dragons därefter.

Enkla planer. Men bra nog för en dag som denna.

1 kommentar:

  1. Flyt. Och mörka biosalonger is the shit när man känner sig så där. =)

    SvaraRadera