fredag 15 mars 2013

White trash-mousse

Nu har jag provat den mest oslagbara av alla kurer för allmän hängighet och ont i halsen.

Jag har ätit ungefär ett veckolass med mat på en dag.

Allt som sett aptitligt ut och rört sig tillräckligt långsamt/alternativt inte varit fastspikat eller haft alltför mycket mögel på sig eller tagit för lång tid att tina har jag stoppat i käften.

Med enorm självbehärskning har jag avstått från att tjuvstarta med sonens kalastårta (sorry kids, men här är ett lite lagom rynkigt äpple jag har klyftat åt er!).

Men jag HAR gjort white trash-chokladmousse av resterna.

Jaha, ni vill ha receptet? Jo, det är jätteenkelt. Man tar den överblivna vispgrädden från barnets tårta och rör i O'boypulver tills man har en någorlunda slät smet och sedan äter man den med en slickepott direkt ur bunken.

Är jag inte frisk i morgon kommer jag att ge mig på en St. Nickolaus. (Man blandar 80%-ig Strohrom med julmust direkt i munnen och låter bubblorna och spriten fräta bort bakterierna. Eller virusen.)

Men god jul på er då.

1 kommentar:

  1. Det där med julmusten har jag gjort fast det var med ett ryskt ört-brännvin som de sa brände bort allting. Jag tror dem.

    SvaraRadera