fredag 9 mars 2012

En ambitiös plan

Igår gjorde jag en av de bästa saker man kan göra på en kvinnodag. Jag struntade i att jobba i ett par timmar och åkte till min vän T. för att sitta och prata allmän goja i ett par timmar. Barnfritt (med undantag för ammande bebis som också hade snippa istället för snopp).


Vi har känt varandra i 22, snart 23 år och har därför pratat igenom våra liv x antal gånger på den tiden.


Men. Underligt nog kom vi fram till att det finns en uppsjö av frågor vi inte fått svar på. Saker vi verkligen ville få reda på!


Många av dessa frågor skulle med lätthet kunna besvaras om man bara lyfte på luren och ringde och frågade de inblandade personerna.


Men sånt gör man väl inte? Ringer och frågar någon:
"Hej, varför tog det egentligen slut mellan er 1997?"
eller:
"Var du verkligen kär i mig 2002, eller inbillade jag mig bara?"


Men ändå...


Vi kom i alla fall fram till att vi inte har det modet. Än. Men kanske en dag? Så planen är nu att vi under det år vi båda fyller 50 ska sätta oss ner och ringa runt. Sedan fegade vi lite och bestämde oss för att dricka vin först. Och sedan bestämde vi oss för att inte vara i landet under tiden. Utan i typ Thailand eller Mexico. 


Det blir intressant. Något att se fram emot!

6 kommentarer:

  1. Ha. Ja fatta att bara ringa upp och fråga nåt sånt. Det är ju sånt man faktiskt undrar över. Ibland i alla fall.

    Najs att sitta och snacka jöns. Det kan man behöva.

    SvaraRadera
  2. Fasen vilket kreativt samtal!!! Lycka till!

    SvaraRadera
  3. Hjälp! Nu fick jag se mig själv ringa. Och sedan grina. För det gör jag. Tror jag skiter i't!/Tråktanten

    SvaraRadera
  4. Härlig pratstund och bra beslut - att fika ett par timmar. Huruvida det var bra beslut att ringa... Det återstår att se.. *ler*
    Kram

    SvaraRadera
  5. Åhh, nu måste du fortsätta ditt bloggande fram till de där samtalen och redovisa de svar du får!

    SvaraRadera
  6. Haha, jag väntar med spänning.
    Kanske gör jag det samma när jag blir vinpimplande rökande pensionär.Kram

    SvaraRadera