onsdag 21 mars 2012

Snövit - Krigarprinsessan

Jag gillar när sagor får vara mörka. Bröderna Grimms sagor var i originalversionerna inga trevligheter. Inget man läste för små, små barn för att de skulle sova lungt om nätterna. Men tyvärr förvandlar ju drömfabriken i Hollywood ofta något som skulle kunna bli en riktigt rysare till ett fantasyspektakel helt i onödan. Red Riding Hood som kom för ett par år sedan blev ju rena dravlet, till exempel.  Nu kommer filmen Snow White and The Huntsman - och Snövit har förvandlats till en medeltida krigarprinsessa. Som bygger upp någon sorts motståndsrörelse mot den onda drottningen i något Avatar-land som kallas The Sanctuary. Den ser snygg ut, filmen. Men jag har min tvivel...

 









Kanske går det bättre för The Raven? Där John Cusak spelar Edgar Allen Poe på jakt efter en seriemördare som kopierar fallen i hans noveller. Jag menar, även om jag alltid har mina tveksamheter om filmer som innehåller Kristen Stewart, så känner jag mig oftast väldigt trygg med filmer som innehåller en Cusack.

4 kommentarer:

  1. Cusack är inte dum :) kram Diana

    SvaraRadera
  2. Allvar?! Poe blir film? Aaahhhh... =D

    SvaraRadera
  3. Hmm, här gnäller ju döttrarna om att fara o se Snövit med Kristen Stewart...så vi får se...

    Kram o ha en bra dag!

    SvaraRadera
  4. Eller hur? En Cusack är alltid värd att se!

    SvaraRadera